Moet je voor je werk vaak bellen met Duitse, Oostenrijkse of Zwitserse klanten of zakenpartners?
Telefoneer met zelfvertrouwen in het Duits!
In de cursus Zakelijk Duits – telefoontraining besteden wij specifiek aandacht aan bellen in het Duits. Na deze cursus:
- weet je nuttige zinnen om te bellen
- kun je telefoontjes op een gepaste manier in het Duits aannemen, zelf opbellen, je laten doorverbinden en een boodschap achterlaten
- beheers je small talk en het telefoonalfabet om te spellen
- kun je doelgericht aangeven waar het om gaat
- kun je afspraken maken
- kun je informatie inwinnen en geven en bestellingen of boekingen doen.
In deze cursus
gebruiken we Geschäftskommunikation – besser telefonieren van A. Hering & M. Matussek of Erfolgreich am Telefon und bei Gesprächen im Büro van V. Eismann. Daarnaast werken we met materiaal uit je eigen werksituatie. Het beginniveau is afhankelijk van je voorkennis (zie artikel Europees Referentiekader). De tijdsinvestering (zelfstudie en huiswerk) naast de lessen bedraagt ongeveer een half uur per dag. Je ontvangt een TaalKrachtig-lesmap met eventueel aanvullend materiaal.
Zakelijk Duits – telefoontraining
is voor iedereen die in het werk telefonisch contact heeft met Duitstalige klanten of zakenpartners (basiskennis van het Duits is wel een vereiste). Je kunt de cursus individueel of in groepsverband volgen. In principe vinden de lessen plaats in de IJsselstraat 37 in Utrecht (andere locatie in overleg). De cursus wordt aangeboden in pakketten en duurt zo lang als je wilt.
Geïnteresseerd?
Neem contact op en maak een afspraak voor een intakegesprek.